Belka
Poniedziałek, 24 Września 2018   imieniny: Dora, Gerard, Teodor
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

27.08.2018 Białystok: test: 1 kurs autobus elektryczny i darmowa linia E

 
Elektryczna ściema. Testy autobusu elektrycznego na darmowej linii kilka dni zamiast na stałe ibialystok.blogspot.com/2018/08/elektryczna-sciema-testy-autobusu.html Przed wyborami wypożyczono autobus elektryczny firmy Solaris testowany w Augustowie i na kilka dni uruchomiono darmową linię autobusową dworzec PKS – centrum miasta, zgodnie z wieloletnimi postulatami, wnioskami i propozycjami do budżetu obywatelskiego Rafała Kosno z federacjaZielonych.pl Niestety, to nie jest trwałe rozwiązanie, a jedynie przedwyborcza ściema władz miasta, bo zamiast kupić, „potestują” tylko kilka dni. Czyli na razie Białystok nie spełnia wymagań wynikających z Ustawy o elektromobilności nie posiadając na 240 autobusów ani jednego autobusu elektrycznego (zeroemisyjnego) lub tańszych, mniej emisyjnych autobusów na gaz np. LNG, CNG? A do 2021 roku powinien posiadać 5% czyli 13, do 2023 roku 26, do 2025 r 52, ostatecznie wszystkie musza być elektryczne. A ostatni przetarg: zamiast ekologicznych autobusów elektrycznych rdzewiejąca, rakotwórcza tandeta mer=sedesa? Zwracam się o unieważnienie przetargów na zakup autobusów miejskich z silnikami diesla. Inne miasta już dawno kupują autobusy elektryczne (np. Zielona Góra, Warszawa), autonomiczne (Lublin), na gaz CNG/LNG (Rzeszów, Tarnów, Warszawa), a Białystok jak wieś dalej kupuje rakotwórcze diesle, które niedługo będą miały zakaz wjazdu do centrów miast? „Jak dotąd, niemal wszystkie autobusy komunikacji miejskiej w Białymstoku napędzane są silnikami wysokoprężnymi. Mimo iż są to już najczęściej pojazdy nowszej generacji, to nadal są one dosyć głośne i emitują spore ilości spalin. Wiadomo, że w niedługim czasie władze Białegostoku przymierzają się do kolejnej wymiany części taboru. Może zatem warto skorzystać z okazji i rozpocząć przestawianie go na bardziej ekologiczny i przyjazny ludziom oraz środowisku. (…)miasto powinno wziąć udział w programie e-Bus, ponieważ w przyszłości są duże szanse na wsparcie finansowe zarówno od rządu, jak i z Unii Europejskiej.” Autobus elektryczny nie emituje spalin, jest cichy i zapewnia komfortowe warunki podróżowania bez zbędnych szarpnięć, wibracji czy hałasu silnika spalinowego, daje też oszczędność paliwa. Koszt prądu na 100 km dla autobus elektrycznego to ok. 50 zł, zaś autobusy spalinowe zużywają zwykle 40-60 l paliwa/100 km co kosztuje 200-400 zł/100 km. Przy dziennym przebiegu autobusu na poziomie 300 km daje to oszczędności na paliwie 500 zł dziennie, oszczędności miesięczne to 15 000 zł , a roczne oszczędności to 200 000 zł. Np. autobus Elektryczny BYD E-bus12 osiąga zasięg przekraczający 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania, także z włączoną nieustannie klimatyzacją, autobus ładuje się w zajezdni w zaledwie 4 godziny. Autobus elektryczny Solaris ładuje się podczas postoju na pętli poprzez wysuwany pantograf lub indukcyjnie - bezprzewodowo poprzez infrastrukturę ukrytą w nawierzchni jezdni Przykładowe autobusy elektryczne dostępne w Polsce: np. Solaris, Ursus. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa - dotyczy: zakupów autobusów diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia Federacja Zielonych z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji zanieczyszczeń i hałasu niż zakupione autobusy diesla) DarmowaKomunikacja.bo.pl Projekt pierwszej DARMOWEJ linii autobusowej w Białymstoku Dworzec PKP/PKP - centrum miasta: ZUS, KRUS, Urząd Marszałkowski, Miejski, Wojewódzki, Sąd Okręgowy, Apelacyjny, NFZ zgłaszany do budżetu obywatelskiego, rewitalizacji wzorowany na np. Kielcach dla pasażerów: np. mieszkańców, turystów, osób z regionu odwiedzających Białystok w celu zachęty do skorzystania w centrum miasta z komunikacji zbiorowej zamiast z prywatnego auta. co zmniejszy korki, ilość zajętych miejsc parkingowych, hałas, zanieczyszczenie środowiska. Tak więc finansowanie takiego rozwiązania powinno być częściowo pokryte z budżetu miasta, np. opłat za parkowanie. Ponadto linia autobusowa na tej trasie to promocja skierowana wobec turystów, którzy z dworca PKP/PKS mogą dojechać do największych atrakcji Białegostoku (np. Pałac Branickich) lub załatwić sprawy urzędowe w np. urzędzie Miasta, Urzędzie Wojewódzkim, Narodowym Funduszu Zdrowia, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Sądzie Okręgowym itp. itd. Proponowana przykładowa trasa możliwa do modyfikacji to Dworzec PKS/PKP - ul. Wyszyńskiego (np. ZUS, Opera) - ul. Kalinowskiego, Skłodowskiej Curie (np. Sąd Okręgowy, KRUS) - ul. Legionowa, Rondo Lussy (Pałac Branickich, Urzędy Miejskie i Wojewódzki, Narodowy Fundusz Zdrowia, Sąd Apelacyjny, Urząd Skarbowy, Teatr Dramatyczny, Uniwersytet w Białymstoku, Akademia Medyczna) - ul. Piłsudskiego, Lipowa - Dworzec PKS/PKP

 


i.bialystok. pl
 
Data pliku video: 2018-08-28, Źródło artykułu: youtube.com
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
loading...
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
 
Polecane

DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat białostocki – powiat z siedzibą w mieście Białystok, obejmujący swym zasięgiem gminy: Choroszcz, Czarna Białostocka, Łapy, Supraśl, Suraż, Tykocin, Wasilków, Zabłudów, Michałowo, Dobrzyniewo Duże. Gródek, Juchnowiec Kościelny, Poświętne, Turośń Kościelna, Zawady.

Powiat białostocki jest największym polskim powiatem, a jego wielkość wynosi aż 2 984,64 km². Ok 39% tej powierzchni stanowią lasy i grunty leśne (m.in. Puszcza Knyszyńska, Narwiański Park Narodowy, rezerwaty przyrody) co wpływa na jego turystyczną atrakcyjność.

Ponad 50% powierzchni stanowią użytki rolne, w związku z czym rolnictwo zajmuje najwyższą pozycję w gospodarce regionu, a przemysł reprezentuje głównie przetwórstwo rolno-spożywcze.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola